Hoe werkt Gezond.nl?

Eenvoudig afspraken maken en vragen stellen

Je bereikt ons gemakkelijk en snel online via het portaal Gezond.nl, voor: 

  • Afspraken maken (voor op de praktijk, een videoafspraak of telefonische afspraak)
  • Herhaalrecepten vragen
  • Niet urgente vragen stellen via een e-consult
  • Uitslagen van onderzoek bekijken

 

Ga direct naar Gezond.nl

 

Het portaal Gezond.nl is 7 dagen per week, 24 uur per dag toegankelijk via onze website of rechtstreeks. Met je DigiD kan je op je computer, smartphone of tablet gelijk inloggen op het portaal. Bekijk het filmpje voor een  korte uitleg over het portaal (also available in English).

 

Hoe werkt Gezond.nl?

    • Ga naar: https://www.gezond.nl/portal of klik op de button hierboven.
    • Log in met uw DigiD.
    • Ga naar “Afspraken”.
    • Kies waarvoor je een afspraak wilt maken. Of kies zelf bij welke zorgverlener je een afspraak wil maken;
    • Kies een tijdstip.
    • Geef aan of je een afspraak wilt op de praktijk of een videoconsult.
    • Je ontvangt een ontvangstbevestiging per e-mail van je afspraak.
    • Ga naar: https://www.gezond.nl/portal of klik op de button hierboven.
    • Log in met je DigiD.
    • Ga naar het overzicht van je beschikbare herhaalmedicatie.
    • Voeg het recept dat je wilt aanvragen toe met de knop “Toevoegen”.
    • Klik op “Aanvragen” om de herhaalmedicatie aan te vragen.
    • Ga naar: https://www.gezond.nl/portal of klik op de button hierboven.
    • Log in met je DigiD.
    • Ga naar ‘ een vraag stellen aan een zorgverlener’.
    • Selecteer de juiste zorgverlener en omschrijf je vraag.
    • Je kunt ook een afbeelding of document (maximaal 10 MB) toevoegen aan je vraag.
    • Klik op “Versturen” wanneer alle velden zijn ingevuld.
    • Wanneer de huisarts een antwoord heeft gegeven op je vraag dan wordt het e-consult automatisch gesloten. Je kunt dan geen vraag meer stellen in dit e-consult. Om nog een vraag te stellen kan je het beste een nieuw e-consult starten.
    • Meestal wordt je vraag binnen twee werkdagen beantwoord.
    • Ga naar: https://www.gezond.nl/portal of klik op de button hierboven.
    • Log in met je DigiD.
    • Klik op “Uitslagen”.
    • Klik op ‘Bekijken’ om de binnengekomen uitslagen te zien.

     

Goed om te weten

  • Ook voor (een) minderjarige kind(eren), kan een DigiD worden aangevraagd.
  • Voor kinderen < 16 jaar is er op advies van de overheid nog geen online inzage in het medisch dossier. Online een afspraak maken en een e-consult sturen is wel mogelijk. Voor herhaalmedicatie voor een minderjarige kan een e-consult gestuurd worden.
Helpdesk Digitale Zorg

Is online contact met de (huis)arts voor jou nieuw? De Helpdesk Digitale Zorg is er voor al je vragen die niet medisch inhoudelijk zijn, maar wel in je op kunnen komen als je in behandeling bent of contact hebt met je (huis)arts. Heb je bijvoorbeeld vragen over hoe je kunt inloggen met uw DigiD (via de DigiD app of sms) op ons patiëntenportaal Gezond.nl of heb je vragen over hoe beeldbellen werkt of het delen van medische gegevens via het Landelijk Schakelpunt (LSP)? Een ervaren en geduldig team van medewerkers helpt je telefonisch of per e-mail, stap voor stap.

Deze helpdesk is op maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.00 uur op telefoonnummer: 085 1304 575 en per email: info@helpdeskdigitalezorg.nl.